Ze začátku jste vykládali jen sami sobě. Pak začaly chodit kamarádky, kolegyně, sestřenice a sousedka. Někdo z nich k vám doporučil svoji známou. Vaše kartářské schopnosti se zlepšují, reference přibývají a vy se cítíte jistější. A občas vás napadá otázka, jestli je to opravdu jenom hobby a jestli by se vykládáním třeba nešlo živit…

Možná jste zrovna v téhle fázi. Ale když ne, vůbec se do toho netlačte. Lidí, které tarot v Čechách živí na plný úvazek, je jen pár. Pro většinu lidí je to koníček, což je také úplně ok.

Pokud uvažujete o tom, že by se vám z tarotu mohla postupně stát živnost nebo alespoň pěkný vedlejší příjem, tyhle rady vám pomohou začít.

1. Berte to jako byznys

První krok je nastavení mysli. Chcete-li z něčeho udělat podnikání, dává smysl to začít jako byznys brát. Což podle mě znamená podívat se na čísla. Zamyslete se nad tím, kolik peněz chcete kartami vydělávat a za jak dlouho. Spočítejte si, jaké máte měsíční náklady (telefon, internet, sociální a zdravotní pojištění, pronájem místnosti apod.), a ujasněte, kolik hodin jste ochotni denně svému podnikání věnovat.

2. Najděte si své místo síly

Většina dobrých kartářů dokáže vyložit na jakékoli otázku. Některá témata vám ale jdou lépe než jiná. A právě to je vaše místo síly. To moje jsou výklady na byznys, kariéru a peníze. Vy se můžete specializovat třeba na vztahy, hledání ztracených věcí nebo minulé životy. Konkrétní zaměření vám pomůže lépe se vymezit na trhu a oslovit ty správné zákazníky.

3. Definujte si ideálního klienta

Na začátku budete vykládat všem. Ale časem se to změní, zejména, když budete dobří. Výklad karet je služba, a ta nejlépe funguje, pokud ji nabízíte lidem, kteří jsou naladění na stejnou vlnu jako vy. Zkuste si představit lidi, se kterými se vám dobře pracuje, a sepsat si jejich charakteristiky.

Pomoci vám mohou následující otázky:

  • Je to muž nebo žena? V jakém je věku?
  • Kde žije? Jako co pracuje?
  • V jaké je životní situaci? Co řeší?
  • Jakou má povahu? Jaké hodnoty vyznává?
  • Proč vyhledává karetní výklad? Co potřebuje?

4. Zvolte si komunikační kanál

Abyste své potenciální klienty mohli oslovit, musíte o sobě dát vědět. Možnosti jsou nepřeberné – web, e-mail, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn… Jak si vybrat ten pravý? K tomu vás navedou dvě věci. Tou jednou je definice ideálního klienta, kterou jste udělali v předchozím bodě. Když víte, kdo je váš ideální zákazník, víte také, čemu věnuje pozornost. Druhá je, jaké kanály vyhovují vám. Pokud sami nejste na Facebooku, těžko přes něj budete propagovat svůj byznys. Nestavte na nástrojích a kanálech, které vás osobně i jako zákazníka obtěžují. Naopak si vyberte takové, které pro vás bude radost používat.

5. Staňte se členy Tarotové asociace

Jak to souvisí s podnikáním? Jednoduše. Zapojíte se do komunity podobně smýšlejících lidí, kteří vám v začátcích pomohou. Radou, konkrétním tipem nebo vlastní zkušeností. Můžete získat podporu, ujištění i inspiraci, a díky tomu osobně i profesně růst. Jako profesionální členové navíc můžete své podnikání propagovat přímo na stránkách Asociace, nebo ve skupině na Facebooku sdílet pozvánky na své kurzy a akce.

6. Vyložte si na to karty

Rozklad se jmenuje Já,kartář a je z knihy Little Red Tarot Spreads od Beth Maiden. Zamíchejte svůj oblíbený balíček a a vylosujte 6 karet:

  1. Kdo jste, co je vaše nejdůležitější charakteristika?
  2. Jaké silné stránky máte jako kartáři?
  3. Jaké jsou vaše slabé stránky či limity?
  4. Jakou klíčovou lekci vám tarot může přinést?
  5. Jak se na této cestě můžete lépe otevřít učení a rozvoji?
  6. Výsledek: kam vás vaše tarotová cesta vede?

Co vám vyšlo? A co na začátku své profesionální tarotové cesty nejvíce řešíte? Podělte se v komentářích.

JE LIBO TAROT DO E-MAILU?

Jakmile na blogu vyjde nový článek, dáme vám vědět.